Kognitivní terapie

Jak se naučit sebedůvěře
rnCílem kognitivní terapie je zvýšit sebevědomí klientů.

Jak se naučit sebedůvěře

Cílem kognitivní terapie je zvýšit sebevědomí klientů. Jde o formu PSYCHOTERAPIE, jež se snaží změnit vnímání, vzpomínky a myšlení lidí, kteří mají sami o sobě špatné mínění - a to tak, aby vnímali a jednali otevřeně a sebejistě. Terapeuti se domnívají, že negativní myšlen přináší negativní následky - jestliže se např. považujete za člověka nepřitažlivého a nudného, mají vás za takového i jiní lidé; jejich postoj posiluje vaše mínění a tak se točíte v bludném kruhu.

Terapie postupuje opačně, učí klienta mít rád sebe sama a myslet a jednat pozitivně. Pokud svým vystupováním vzbudíte v lidech zájem o svou osobu, posílí to vaši sebejistotu a uvědomíte si, že jste přece jenom sympatický člověk.

Kognitivní terapii představil na konci 60. let americký psycholog Aaron Beck. Terapie se může provádět buď individuálně, nebo ve skupinách, které často vedou lektoři BEHAVIORÁLNÍ TERAPIE.

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář

Přidat komentář

Reklama

Reklama