Praktické rady: Jak posilovat svůj imunitní systém v lese

Qing Li, profesor z Tokia, sestavil seznam základních pravidel pro optimální interakci mezi stromy v lese a lidským imunitním systé­mem. Profesor Li patří k nejpřednějším vědcům v oblasti lesní medicíny. Radí toto:

 

Zůstaňte nejméně dvě hodiny v lese, během této doby bys­te měli ujít asi 2,5 km. Máte-li čas čtyři hodiny, jděte asi 4 km. Chcete-li, aby vaše přirozené zabijácké buňky a protirakovinné proteiny byly posíleny dlouhodobě, doporučujeme strávit v lese tři dny v kuse.

Udělejte si plán procházek a tůr, který odpovídá vaší tělesné kondici. Dejte pozor, abyste se během pobytu v lese neunavili.

Cítíte-li únavu, odpočiňte si, kdykoli a jak dlouho to budete po­třebovat. Najděte si k odpočinku v lese místo, na němž se bu­dete cítit dobře.

Máte-li žízeň, pijte nejlépe vodu nebo čaj.

Najděte si v lese místo, které se vám líbí a kde byste chtěli po­být. Tam chvíli zůstaňte, sedněte si a třeba si čtěte nebo medi­tujte a především se uvolněte a vychutnejte si krásné prostředí.

  Aby počet a aktivita přirozených zabijáckých buněk a protirakovinných proteinů v našem imunitním systému byly navý­šeny dlouhodobě, doporučuje    profesor Qing Li chodit do lesa dva až tři dny v měsíci a každý den tam zůstat nejméně čtyři hodiny.

  K těmto radám tokijského profesora přidávám ještě další, kte­ré já sám považuji za užitečné:

  Obsah protirakovinných terpenů v lesním vzduchu se během jednotlivých ročních období mění. Jejich koncentrace je v létě nejvyšší, v zimě nejnižší. V dubnu a květnu prudce stoupá, v červnu a srpnu vrcholí. Pobyt v lese během těchto měsíců je tedy pro váš imunitní systém nejprospěšnější.

Nejvyšší koncentrace terpenů je v hlubokém lese, protože po­rost je tam nejhustší a listy a jehličí stromů jsou zvláště bo­hatým zdrojem. Díky hustým korunám stromů nemohou látky v plynném skupenství z lesa unikat. Doporučuji tedy jít hlou­běji do lesa a nezůstávat jen na jeho okraji.

Za vlhkého počasí, například po dešti nebo když je mlha, po­letuje ve vzduchu obzvlášť velké množství zdravých terpenů. Náš instinkt nás tedy neklame, pokud nám říká, že taková pro­cházka do lesa právě po dešti nám udělá obzvlášť dobře.

Mimochodem - hustota protirakovinných terpenů na zemi a nad zemí, tedy tam, kde se my, lidé, pohybujeme, je nejvyšší. Ve vyšších polohách jsou některé látky ničeny slunečním UV-zářením, které tu a tam pronikne korunami stromů. Zdá se tedy, že rozdělení zdravých látek je přesně přizpůsobeno naší tělesné výšce.

Pozor: uvědomte si, že účelem lesní medicíny je především prevence onemocnění. Pakliže jste nemocní nebo se nemocní cítíte, rozhodně vyhledejte lékaře. Lesní medicína v žádném případě nemůže nahradit zdravotní prohlídky u lékaře.

Zdroj:  Clemens G. Arvay - Les léčí - Efekt biofilie, nakladatelství Fontána

Příjde vám tento článek zajímavý? Pošlete ho dál!
Diskuze ke článku
Přidat komentář
Zařazení na fórum: 

Komentáře (2)

  • Obrázek uživatele Věrka
    Věrka (anonym)

    V tomto oblečení a touto "cestou" je dnes nebezpečné si posilovat imunitu! Covid pomalu odchází (i přes veškerá opatření) a tak ho má nahradit pandemie borelióz?

    Dub 15, 2021
  • Obrázek uživatele Jarda
    Jarda (anonym)

    Já chodim do lesa v šortkách běžně a klíšťata na mne nejdou. Asi mám v těle hodně B vitamínů nebo jim prostě nechutnám. Žena si zas, když jde dolesa nastříká repelent z alpy a hřebíčku a též jí to funguje.

    Dub 15, 2021

Přidat komentář

Reklama

Reklama